—FOR ENGLISH PLEASE SEE BELOW—
Předběžný program workshopu
„Mládež, populární hudba a třída v časech postsocialistické změny“
KDY: 18. 6. 2021,
KDE: Konvikt – Umělecké centrum Univerzity Palackého a živě na Facebooku CSPK
CfP: CfP
> Přihlašte se ke sledování online <
9:00, registrace, brave-new-world@cspk.eu
9:30, zahájení
Panel 1 – 9:45 – 10:45
Petr Bílek | Proměny venkovských zábavových hudebních skupin éry pozdní normalizace v komerčním prostředí 90. let aneb Pokus o transformaci publika pod heslem s Argemou z Prlova až do New York City |
Miroslav Vaněk | „Boje a smíření“. Polistopadové debaty o naší nedávné hudební minulosti z historické perspektivy |
Radek Diestler | Vzpomínky poživače opia: klubová scéna Čech, Moravy a Slezska v pohyblivých píscích 90. let |
Přestávka
Panel 2 – 11:00 – 12:00
Petr Ferenc | Sojuz-Apollo a odpuštění po konci civilizace |
Miroslav Michela | Punk and Oi! Rebelie? Hledání místa subkultur v Československu na přelomu 80. – 90. let |
Barbora Turčanová | Od ľudovej hudby k popmusic: premeny moravskej vidieckej dychovej hudby pred a po roku 1989 |
Přestávka
Panel 3 – 12:15 – 13:15 Panel 4 – 12:15 – 13:15 ONLINE
Jan Géryk a Jana Tokarská | Problémovej parchant a Andílci: Obrazy mladého člověka ve tvorbě Daniela Landy a její recepce v médiích pro dospívající |
Lucie Marková | „My jsme mohli cokoliv“. Sonda do prostředí alternativní hudební scény v Plzni na počátku 90. let |
Jiří Andrs | Generační kohorta 80. let a překonání pozitivně konotovaných autorit během přestavby | Radek Rákos | Represe punkové subkultury ze strany státního aparátu |
Johana Ožvold | Případová studie: Iveta Bartošová | Miroslav Vrzal | Satanismus u českých blackmetalových skupin Törr, Root, Master’s Hammer na přelomu 80. a 90. let |
Jan Charvát | “Zařvi si Oi, Oi!, držku mu rozbij…” Legitimizace násilí v textech skinheadských kapel přelomu 80. a 90. let |
Přestávka
Panel 5 – 13:45 – 14:30 ONLINE
Roundtable Popular Music and Education
Heiko Wandler
Martin Lücke
Michael Ahlers
Přestávka
Panel 6 – 14:45 – 15:30 ONLINE
Roundtable Popular Music Made in Germany
Martin Ringsmut
Oliver Seibt
David-Emil Wickström
Přestávka
Panel 7 – 15:45 – 16:45 Panel 8 – 15:45 – 16:45 ONLINE
Petr Šrajer | Fenomén “konce folku” po roce 1989 | Mario Dunkel | Project Popular Music and the Rise of Populism in Europe |
Martin Simota (online) |
Ještě hoří oheň a praská dřevo: Jaromír Nohavica a “krize” českého folku devadesátých let | Wolf-Georg Zaddach | Narrating Popular Music History of the GDR |
Přemysl Houda | (Ne)zakázaný festival | Alenka Barber-Kersovan | Urban Music Studies Series of Intellect books |
Panel 9 – 16:45 – 17:45 Panel 10 – 16:45 – 18:15 ONLINE
Jan Blüml | K otázce vývoje zkoumání populární hudby v ČSSR (1964-1994) | Irena Šentevska | MTV-zation of Serbian neo-folk music in the early 1990s |
Aleš Opekar | Výzkum populární hudby v 90. letech | Emilia Barna | Creative autonomy and dependencies in the work of Hungarian musicians: state, market and power relations from the regime change to the “System of National Cooperation” |
Ondřej Jurásek | Reflexe a proměny českého jazzového vzdělávání | Dean Vuletic | The Intervision Song Contest: A Commercial and Pan- European Alternative to the Eurovision Song Contest |
Tomáš Kavka and Jakub Machek | Disk jockeys into DJs: late Czechoslovakia 1985-1993 | ||
Ondřej Daniel | Soundtrack of bungled modernity: Artificial folk music in Czech and Austrian critique around 1990 |
Další informace: http://brave-new-world.cspk.eu/workshop/
Registrace: brave-new-world@cspk.eu
—ENGLISH LANGUAGE VERSION—
Preliminary programme of the workshop
“Youth, popular music and the class in times of post-socialist change”
Olomouc and Zoom, 18 June 2021, CfP
13:45: Roundtable Popular music and education
Heiko Wandler
Martin Lücke
Michael Ahlers
14:45: Roundtable Popular music Made in Germany
Martin Ringsmut
Oliver Seibt
David-Emil Wickström
15:45: Current projects in Popular music research in Germany
Mario Dunkel – Project Popular Music and the Rise of Populism in Europe
Wolf-Georg Zaddach – Narrating Popular Music History of the GDR
Alenka Barber-Kersovan – Urban Music Studies Series of Intellect books
16:45: Current projects in Popular music research in the Region
Irena Šentevska – MTV-zation of Serbian neo-folk music in the early 1990s
Emilia Barna – Creative autonomy and dependencies in the work of Hungarian musicians: state, market and power relations from the regime change to the “System of National Cooperation”
Dean Vuletic – The Intervision Song Contest: A Commercial and Pan- European Alternative to the Eurovision Song Contest
17:45: Current projects in Popular music research of Centre for the Study of Popular Culture
Tomáš Kavka and Jakub Machek – Disk jockeys into DJs: late Czechoslovakia 1985-1993
Ondřej Daniel – Soundtrack of bungled modernity: Newly composed folk music in Czech and Austrian critique around 1990
Further information: http://brave-new-world.cspk.eu/workshop/
Registration: brave-new-world@cspk.eu